Necesitatea prezentei unei companii in spatiul online a devenit imperioasa in conditiile in care, lunar, sunt prezenti pe Internet 4,5 milioane de romani. In plus, activarea unei companii in spatiul Internet nu este doar o carte de vizita pentru romani, ci si pentru alte milioane de posibili clienti din intreaga lume, utilizatori ai Internetului.
Constientizand potentialul si beneficiile evidente ale unei comunicari eficiente si directionate si urmand tendinta generala a pietei romanesti de comunicare on-line, tot mai multe companii s-au orientat catre dezvoltarea de identitati in mediile interactive. Odata cu dezvoltarea pietei, nevoile companiilor se indreapta catre zone specializate si bine definite, iar atentia acestora incepe sa se orienteze treptat de la volumul traficului catre calitatea si fidelizarea vizitatorilor.
In ciuda tendintei de constientizare a importantei internetului, statisticile arata ca numarul celor care inca nu acorda importanta acestui mediu este inca mare. Doar 55 dintre primele 100 de companii romanesti, ordonate in functie de cifra de afaceri inregistrata in anul 2005 si realizat de Registrul National al Comertului, ofera clientilor in acest moment o platforma online, dar 40 dintre acestea nu actualizeaza site-ul la mai putin de o luna si 20 nici macar nu ofera detalii utile despre companie.
Pe langa lipsa de informatii despre beneficiile prezentei unei companii pe Internet, o alta bariera in calea comunicarii prin acest mediu este legata de costurile pentru realizarea unui site. Potrivit specialistilor exista site-uri de prezentare care pornesc de la 2.000 de euro si ajung pana la sute de mii de euro in cazul site-urilor pentru o companie mare.
In procesul de realizare a unui site pentru o companie, cea mai importanta etapa este crearea identitatii firmei respective, sau, in cazul unei companii multinationale care isi defineste identitatea la nivel global, este obligatorie respectarea acesteia in oricare filiala a sa, spun specialistii. Aceasta etapa este urmata de definirea strategiei de comunicare, de asigurarea unei infrastructuri fiabile (server, conexiune internet) cu garantarea securitatii, de intretinerea si optimizarea permanenta a site-ului.
In vreme ce multe companii ignora deocamdata potentialul de viitor oferit de internet, exista si companii care creeaza site-uri centralizate pe un anume produs. Aici, domeniul auto detine suprematia, fiind urmat de prezentarea de produse electronice si de produsele de folosinta uzuala. Avantajul unui astfel de site consta in cantitatea de informatie oferita, precum si in interactivitatea clientului cu produsul cautat. De asemenea, crearea de site-uri orientate pe evenimente si cresterea numarului lor reprezinta semnalul pozitiv ca multe companii au inteles importanta mediului Internet.
10 lucruri care nu trebuie sa lipseasca unui site corporate:
Informatii complete despre companie pentru potentialii clienti: adresa, telefon.
Informatii complete despre produse si servicii, care sa tina cont de intrebarile frecvente primite de-a lungul timpului de la consumatori.
Posibilitatea pentru client de a cere mai multe detalii despre produse sau servicii.
Poze detaliate si relevante cu toate produsele.
Informatii complete pentru clientii care au nevoie de suport si date de contact pentru cei care nu isi gasesc raspunsul online.
Informatii despre actionariat si ehipa de management.
Portofoliu de clienti si testimoniale.
Stiri despre evolutia companiei.
Oportunitatile de angajare si posturile disponibile.
Posibilitatea consumatorilor de a opta sa primeasca informatii periodice din partea companiei.