Google a lansat, in data de 2 septembrie 2008, browserul Chrome. Fara prea mult tam-tam, oamenii de la Google au hotarat ca este timpul pentru un browser stabil, creat de la zero si gandit ca un instrument foarte usor de folosit pentru utilizator.
La fel ca si site-ul motorului de cautare Google.com, browserul este cat se poate de simplu: nu are butoane inutile sau culori stridente si se concentreaza pe ceea ce este cu adevarat important: intermedierea informatiilor intre utilizator si site-urile pe care acesta le acceseaza. De altfel, aceasta este intentia declarata a echipei Google: aceea de a nu "sta in calea" ta atunci cand tu vrei sa navighezi pe un site.
Cu un design simplu, browserul Chrome de la Google promite sa isi faca datoria si mai mult, vine cu mai multe inovatii.
Astfel, daca se intampla ca un site sa "crape", adica sa blocheze browserul, simpla inchidere a tab-ului va elimina problema, fara sa afecteze celelalte pagini deschise. De asemenea, o alta problema identificata la celelalte browsere (si, mai mult ca sigur, observata si de utilizatori) este consumul mare de memorie; la toate browserele, mai multe tab-uri deschise concomitent inseamna mai multa memorie alocata de browser, dar problema nu dispare odata cu inchiderea catorva tab-uri pentru a elibera din memorie.
Google explica de ce se intampla acest lucru si ne asigura ca tab-urile, actionand ca procese individuale, pot folosi mai multa memorie, insa odata inchis un tab, celelalte raman neafectate. Pe scurt, Chrome este un browser care "se misca" mult mai repede.
In locul unei pagini goale, Google afiseaza cele mai vizitate noua site-uri. "Din moment ce ai deschis un tab nou, inseamna ca vrei sa ajungi undeva. De ce sa nu iti afisam nimic?", explica Google cele noua casete de pe prima pagina. In plus, bara in care scriem adresa site-ului la care vrem sa ajungem este una inteligenta. La fel ca in versiunea 3 de la Firefox, Chrome te ajuta sa nu mai tastezi toata adresa. Ba mai mult chiar, nu doar iti sugereaza adrese pe care le-ai mai vizitat, ci si cuvintele cheie din titlul acelor pagini sau cautari frecvente de pe motorul de cautare.
Atacurile de tip phishing, reclamele pop-up, fisierele daunatoare sunt toate tinute departe de calculatoarele noastre, pentru ca Google a vrut si, mai ales, a putut sa faca un browser extraordinar.
Pentru a face tranzitia de la Firefox la Chrome, in momentul instalarii, programul poate sa importe toate datele stocate de Firefox, de la formulare completate, la istoricul navigarii si chiar parole.
Exista destule persoane care sustin ca Google intentioneaza sa "domine" lumea. Are cel mai folosit motor de cautare, unul dintre cele mai populare servicii de e-mail, o multime de aplicatii utile si usor de folosit si dispune de toate informatiile posibile. Dar, atat timp cat serviciile si programele oferite de Google sunt gratuite, sunt, in opinia mea, cele mai bune si nu cer in schimb decat pastrarea Internetului "curat", pe mine nu m-ar deranja ca internetul sa fie echivalent cu Google.