Semaforul, unul dintre cele mai cunoscute prezente in lumea indicatoarelor auto, a implinit ieri exact 140 de ani. In 10 decembrie 1868, la Londra, aparea semaforul in "versiune beta", utilizat pe liniile feroviare. Chiar daca acesta nu semana deloc cu ce cunoastem astazi, rolul sau era acelasi: ordonarea si regularizarea traficului pentru ca incidentele sa fie evitate.
Semafoarele au fost mutate pe sosea in 1914, in Statele Unite. Prima localitate care a adoptat semafoarele rutiere a fost Cleveland,acestea fiind comutate manual la acea vreme.
pe atunci, semaforul avea doar doua culori, verde si rosu, galbenul fiind inclus in sistem sase ani mai tarziu, in 1920, la New York.Pana la intrarea sa in Europa, semaforul a devenit automat, primele indicatoare luminoase pentru pasageri aparand in 1961, la Berlin.
De atunci si pana astazi, semaforul a functionat in paralel cu dezvoltarea tehnologiei, ultimele generatii de regulatoare ale intersectiilor fiind dotate cu lumini de tip LED, cu sisteme computerizate care le transforma in aliate ale soferilor in traficul aglomerat.
Ultima moda in ceea ce priveste utilitatea semafoarelor vine din Germania, unde Audi a dezvoltat o retea de semafoare care comunica prin sisteme de ultima ora cu masinile si le face sa ruleze perfect pentru ca acestea sa prinda intotdeauna "verde" la intersectii.