In prezent, din ce in ce mai multe femei isi cumpara masini. In plus, portretul-robot al soferitei s-a schimbat in ultimii 20 de ani.
Un studiu realizat de Ministerul Transporturilor din Marea Britanie arata ca, in anul 2005, numarul femeilor care aveau permis de conducere era cu 34% mai mare decat in 1974. De asemenea, femeile reprezinta grupul social care isi face simtita prezenta tot mai mult pe piata auto, datorita achizitiilor facute.
Cumparatoarele de automobile devin mai pretentioase si mai bine informate in legatura cu achizitia pe care vor sa o faca.
Studiul arata ca reprezentantele sexului frumos sunt interesate de calitatile masinii, de optiuni, de gradul de siguranta pentru sofer si pentru pasageri. Daca barbatii pun pret, in primul rand, pe tot ceea ce tine de performantele masinii, clientela feminina este axata pe fiabilitatea acesteia, raportul calitate-pret si gradul de siguranta.
De asemenea, cercetarea realizata de Ministerul Transporturilor din Anglia indica faptul ca, in ultimii ani, femeile sunt mult mai bine informate si, in special, interesate de caracteristicile modelului pe care intentioneaza sa-l achizitioneze.
Specialistii in vanzari auto din Marea Britanie vorbesc despre un puternic soc pe care femeile il vor aduce pe piata auto in urmatorii ani. Este un motiv pentru care dealerii din Regatul Unit incearca sa se adapteze publicului feminin, care a devenit deja un important grup de cumparatori.