Centura de siguranta implineste 50 de ani

Aplicatia pentru inregistrarea inventiei lui Bohlin a fost depusa la Oficiul German de Inventii in 1958, iar geometria centurii inventate de inginerul suedez era simpla: un V cu varful in jos pozitionat oblic. Centura lui Bohlin era identica cu cea intalnita astazi pe orice masina de serie, marea gaselnita a nordicului fiind faptul ca centura proteja cu adevarat ocupantii, fiind dezvoltata prin analiza fizica si fiziologica a unor subiecti. Chiar si acum, dupa 50 de ani, Volvo recunoaste ca avantajul lui Bohlin a fost o forma geometrica perfecta, si nu o inventie tehnologica de ultima ora.

La cativa ani de la dezvoltarea noului sistem de siguranta, Volvo vanduse patentul lui Bohlin tuturor constructorilor lumii.

Evident, constructorul suedez a fost pirmul care a inclus noua centura cu prindere in trei puncte in dotarea de serie a unui model auto: Volvo Amazon/120 (1959). Acelasi constructor a fost care, in 1963, a anuntat ca toate modelele sale sunt prevazute din fabrica cu centuri de siguranta de acest tip pentru scaunele din fata.

Foarte interesant este faptul ca, initial, clientii au privit cu scepticism noua inventie, bazandu-se pe istoria negativa a centurii anterioare, cu prindere in doua puncte. Totusi, in urma unor teste publicate la nivel mondial, publicul s-a convins de utilitatea centurii, anul 1965 fiind cel in care centura de siguranta a primit binemeritata atentie din partea tuturor.

In paralel cu dezvoltarea sistemelor pentru scaunele din fata, Volvo gandea deja un sistem de siguranta alternativ pentru ocupantii scaunelor posterioare.

Pana atunci, in 1965, convingerea populara era (si a ramas astfel, daca e sa gandim la nivelul Romaniei) ca pasagerii locurilor din spate sunt mult mai bine protejati decat cei din fata in cazul unei coliziuni. Testele publicate de Volvo, care aratau ca un pasager al locurilor din spate se transforma intr-o ghiulea de 3000-5000 de kilograme care ii poate ucide implicit pe cei din fata in cazul unui accident, au schimbat viziunea populara. Obligativitatea purtarii centurilor posterioare s-a transformat astfel intr-o lege aplicabila astazi in foarte multe tari europene si in curs de aplicabilitate in Romania.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod