La cativa ani de la dezvoltarea noului sistem de siguranta, Volvo vanduse patentul lui Bohlin tuturor constructorilor lumii.
Evident, constructorul suedez a fost pirmul care a inclus noua centura cu prindere in trei puncte in dotarea de serie a unui model auto: Volvo Amazon/120 (1959). Acelasi constructor a fost care, in 1963, a anuntat ca toate modelele sale sunt prevazute din fabrica cu centuri de siguranta de acest tip pentru scaunele din fata.Foarte interesant este faptul ca, initial, clientii au privit cu scepticism noua inventie, bazandu-se pe istoria negativa a centurii anterioare, cu prindere in doua puncte. Totusi, in urma unor teste publicate la nivel mondial, publicul s-a convins de utilitatea centurii, anul 1965 fiind cel in care centura de siguranta a primit binemeritata atentie din partea tuturor.
In paralel cu dezvoltarea sistemelor pentru scaunele din fata, Volvo gandea deja un sistem de siguranta alternativ pentru ocupantii scaunelor posterioare.
Pana atunci, in 1965, convingerea populara era (si a ramas astfel, daca e sa gandim la nivelul Romaniei) ca pasagerii locurilor din spate sunt mult mai bine protejati decat cei din fata in cazul unei coliziuni. Testele publicate de Volvo, care aratau ca un pasager al locurilor din spate se transforma intr-o ghiulea de 3000-5000 de kilograme care ii poate ucide implicit pe cei din fata in cazul unui accident, au schimbat viziunea populara. Obligativitatea purtarii centurilor posterioare s-a transformat astfel intr-o lege aplicabila astazi in foarte multe tari europene si in curs de aplicabilitate in Romania.
Posteaza comentariu