Un avion de pasageri s-a prăbuşit în Franţa

Conducerea companiei Lufthansa, care deține Germanwings, a anunțat că nu știe ce s-a întâmplat cu avionul care a dispărut de pe radar

Postul Europe1 relatează că avionul decolase de la Barcelona la ora 10.01 (11.01, ora României) şi urma să ajungă la Dusseldorf, în nordul Germaniei, însă a dispărut de pe ecranele radarelor în jurl orei 11.15 (12.15, ora României).

Potrivit unor surse, avionul a emis un semnal de alarmă la ora 10.47.

Aparatul de zbor, care avea la bord 142 de pasageri şi şase membri ai echipajului, s-a prăbuşit într-o zonă muntoasă, în apropierea localităţii Prads-Haute-Bléone (Alpes-de-Haute-Provence).

Două elicoptere ale jandarmeriei franceze au fost trimise în zona în care s-a prăbuşit avionul.

"Navigaţia aeriană ne-a informat privind pierderea de pe radio/radar a unui zbor al companiei Germanwings GW18G", a precizat DGAC.

"Zborul s-a declarat în stare de alertă la ora locală 10.47 (11.47, ora României), în apropiere de Barcelonnette", a adăugat sursa citată.

Ministrul francez de Interne, Bernard Cazeneuve, va ajunge la locul prăbuşirii în "una sau două ore", a anunţat premierul Manuel Valls.

La rândul său, preşedintele francez, Francois Hollande, a declarat că cel mai probabil nu există supravieţuitori în urma prăbuşirii avionului Airbus A320 al companiei Germanwings, relatează Le Parisien, citat de Mediafax.

"Condiţiile accidentului nu sunt încă elucidate (...) Ele sugerează că nu va fi niciun supravieţuior", a declarat preşedintele francez.

Hollande a adăugat, de asemenea, că pentru moment nu sunt cunoscute identităţile victimelor.

"Nu cunoaştem încă identităţile victimelor. Tocmai s-a constituit o celulă de criză", a adăugat el.

Airbus A320 sunt avioane bimotoare de pasageri, de diametru standard (cu un singur culoar), scurt/mediu-curier construite de Airbus. Aparatul are patru modele, în funcţie de autonomia de zbor şi de capacitate, A318, A319, A320, A321. Intrat în serviciu în 1988, a fost primul avion de pasageri cu comenzi de zbor digitale fly-by-wire şi este cel mai popular model comercializat de Airbus existând peste 5000 de comenzi, din care peste 3000 de avioane au fost livrate şi sunt operaţionale.
Avionul a fost gândit pentru a înlocui modelele Boeing 727 şi pentru a fi concurent modelelor Boeing 737 şi Douglas DC-9 (inclusiv McDonnell Douglas MD-80).

 

Foto: Hepta

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod