Din păcate, Opera Naţională e o instituţie pierdută. Inabilitatea ministrului Vlad Alexandrescu, invidia Angelei Gheorghiu, scandalurile de corupţie în care au fost implicaţi foştii manageri şi învierea naţionalismului au distrus tot ce au creat Alina Cojocaru şi Johan Kobborg.
Biletele se vindeau ca pâinea caldă, iar la spectacolele în care evolua celebra balerină şi la cele realizate de coregraful danez, preţul era aproape dublu şi erau imposibil de cumpărat.
Se epuizau în câteva ore.Realizările celor doi au fost atât de spectaculoase încât a pocnit ficatul în toţi tăietorii de frunze la câini din instituţiile de cultură. Brusc, au sesizat că lenea şi indolenţa lor e în pericol. Că ar putea să vină cineva şi să-i pună la muncă, să le ceară performanţă. Aşa că, mai bine, îi alungăm pe oamenii valoroşi ca să ne bălăcim în continuare în mediocritate.
Iar pentru asta, naţionalismul şi păşunismul sunt arme perfecte. Trăim exact acele vremuri de la începutul anilor '90 când regizorul Andrei Şerban a fost alungat de la Teatrul Naţional.Protest la Opera Naţională, o instituţie unde s-a instalat haosul. Foto Mediafax
Aceasta e palma pe care o primesc plătitorii de taxe de la toţi mediocrii ascunşi prin tot felul de instituţii de cultură care se opun oricărei modernizări.
Să nu uitaţi că marea soprană Angela Gheorghiu cântă la Opera de Stat din Viena, chiar dacă e româncă, iar în România, invidia şi incompetenţa alungă de pe scenă cea mai importantă balerină româncă din toate timpurile.
Ăsta da patriotism! Ăsta da, naţionalism!