Evenimentul de la Muzeul Antipa a provocat o reacţie a Ministerului Educaţiei care a cerut să existe acordul părinţilor în ce priveşte accesul copiilor la eveniment. Cum era de aşteptat, conducerea muzeului s-a apărat şi pentru faptul că o astfel de interdicţie ar fi redus veniturile.
Această ciocnire a celor două instituţii a scos la iveală o totală lipsă de coerenţă în ce priveşte felul în care dorim să fie educaţi copiii noştri. Scandalul expoziţiei de cadavre vine în prelungirea dezbaterii despre rolul orelor de religie.
În acest moment, la nivel instituţional, nimeni nu ştie şi nu-şi asumă să ia o decizie în ce priveşte disciplinele pe care ar trebui să se bazeze sistemul de educaţie. Vrem un concept pozitiv, bazat pe ştiinţe reale şi umane din care îi scoatem pe preoţi sau mergem pe un amestec între ştiinţă şi religie şi lăsăm pe umerii părinţilor şi pe cel al copiilor toată greutatea confuziei dintre ştiinţă şi religie.Dacă şcoala s-ar desprinde de interesele bisericii, atunci n-ar mai fi fost nicio problemă în ce priveşte vizita la controversata expoziţie.
Ar fi trebuit pus un anunţ de atenţionare a copiilor care nu suportă o astfel de agresiune vizuală şi cu asta basta.Sunt sigur că expoziţia ar fi avut succes chiar şi cu mesajul de atenţionare şi n-ar mai fi trebuit amestecate autorităţile.
În toată această poveste, reacţia unei mame întrebată de reporter ce caută cu copilul la muzeu a fost exemplară: ”Caut să-i arăt corpul uman. Să înveţe ceva că nu vreau să-l prostesc cu religia”.
Când cei chemaţi să rezolve o problemă o amână, până la urmă va fi rezolvată de reacţia brutală a celor care s-au săturat să aştepte.
Posteaza comentariu