Cum s-a ales praful de taximetrie? O meserie vecină cu golănia

Taximetriştii sunt cei mai agresivi şoferi din Bucureşti. Probabil şi din celelalte oraşe ale României. Au o minte de neînţeles. Îşi terorizează clienţii, alergându-i prin oraş şi

Taximetriştii sunt cei mai agresivi şoferi din Bucureşti. Probabil şi din celelalte oraşe ale României. Au o minte de neînţeles. Îşi terorizează clienţii, alergându-i prin oraş şi punându-le viaţa în pericol, îi presează pe ceilalţi şoferi, încalcă toate regulile de circulaţie şi, statistic, au cele mai multe accidente.

Principala cauză a tensiunii din trafic ţine de comportamentul taximetriştilor. Nu vreau să generalizez, dar excepţiile sunt atât de rare, încât nu am nici cea mai vagă senzaţie că greşesc. Merg rar cu taxiul, iar când o fac, experienţele nu sunt tocmai plăcute.

Maşinile sunt murdare, căzute, miroase a fum de ţigară, şoferii sunt prost îmbrăcaţi, prost crescuţi şi tot timpul ai senzaţia că ai picat într-o capcană. Doamne fereşte să începi o conversaţie că totul va aluneca în zona în care şoferul se plânge că nu câştigă nimic, că proprietarul ia zece piei de pe el, că abia trăieşte de pe o zi pe alta. Mă întreb dacă e atât de rău de ce nu face ceva? Această discuţie se desfăşoară în timp ce face slalom printre maşini, înjură şi alege trasee cât mai lungi ca să încarce aparatul.

Senzaţia e de film de groază.

Această mitocănie şi mizerie ce reprezintă taximetria din Bucureşti are legătură cu corupţia din Primăria Capitalei, are legătură cu Oprescu şi cu lăcomia proprietarilor de companii. Licenţele se dau pe şpagă, nu se respectă niciun cod de conduită, iar tarifele sunt impuse de proprietarii cu cele mai multe maşini. Sorin Oprescu, cel care într-o vreme spera să ajungă preşedintele României, e unul dintre cei mai slabi administratori pe care i-a avut oraşul. Nu e în stare să reglementeze un singur domeniu, ce să-i mai ceri să revitalizeze transportul în comun, transportul cu biciletele şi să optimizeze traficul auto, el nu e în stare să impună nişte reguli simple şi clare de licenţiere a taxiurilor din oraş.
E un haos total, taxiurilor care au licenţă din Bucureşti li se face concurenţă de către cele înregistrate pe şpăgi grele şi fără niciun standard de calitate în judeţul Ilfov. Nici măcar asta nu a reuşit să facă actualul primar, să-i protejeze pe cei din Bucureşti.

Taximetria s-a transformat într-o meserie la limita hoţiei în care cei mai afectaţi sunt cei care n-au altă soluţie şi trebuie să urce în hârburile galbene.

Nu poţi să faci profit într-o afacere în care primii sacrificaţi sunt proprii clienţi şi prin comportamentul tău îi pui în pericol şi pe ceilalţi şoferi nevinovaţi.

Oprescu ar trebui să facă o călătorie la londra sau la Paris. poate face ceva util şi pentru oraşul ăsta în afara autostrăzii suspendate.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod