Bulgaria, eterna problemă a turismului românesc

În fiecare weekend, micile ecrane sunt invadate de imaginea lui Radu Mazăre, primarul Constanţei, care se costumează şi defilează prin staţiune. Putem spune că acesta a devenit marca

În fiecare weekend, micile ecrane sunt invadate de imaginea lui Radu Mazăre, primarul Constanţei, care se costumează şi defilează prin staţiune. Putem spune că acesta a devenit marca turismului românesc.

Litoralul, odată cu încheierea lucrărilor la autostrada A3, a devenit o destinaţie de weekend, în special pentru cei din Bucureşti şi împrejurimi. Tinerii pleacă spre mare în noaptea de vineri spre sâmbătă şi petrec până duminică pentru ca apoi să revină în oraş.

Acesta e cel mai important business. Cluburile vând băutură şi muzică, iar hotelierii stau şi taie frunze la câini, vânând câte un turist rătăcit pe care-l storc de bani.

Da, în continuare o vacanţă pe litoralul românesc e mai scumpă şi mai riscantă decât una în Bulgaria. Vecinii din Sud dezvoltă turismul pe an ce trece. Sunt invadaţi de englezi, germani, nordici şi români. Cumva, în România, turismul de familie nu e bine văzut şi a fost preluat de Bulgaria, Turcia şi Grecia.

De fapt, cei mai mulţi bani sunt în buzunarele familiştilor, dar pentru a-i obţine e nevoie de investiţii mari, iar investitorii de pe litoralul românesc se limitează doar la profitul imediat generat de cluburi.

S-a discutat mult despre relansarea turismului în România, dar s-a făcut extrem de puţin. Fiecare politician venit la ministerul de resort a avut o strategie, o viziune de care s-a ales praful imediat după ce a plecat. Niciodată această industrie n-a fost văzută ca una strategică şi de aceea a fost lăsată la mâna unor investitori de conjunctură.

Astfel, odată cu dezvoltarea internetului, agenţiile de turism au dat faliment sau şi-au restrâns activitatea, prea puţine s-au adaptat. Aşa că în acest moment, turismul e la mâna investitorilor mici care se descurcă fiecare cum poate, cu un oarecare sprijin venit de la UE.

România, datorită fondurilor Uniunii Europene, e plină de pensiuni, unele mai bune, altele mai proaste şi pe care nimeni nu le alimentează cu turişti. Aici ar trebui să intervină politica de stat şi să sprijine investitorii, dar nu se întâmplă nimic.

Şi aşa ne întoarcem la Mazăre care defilează îmbrăcat ca un personaj de circ şi care îşi promovează şi îşi susţine propriile interese de pe litoral. La asta se reduce turismul românesc.

Până se va schimba ceva, hai la bulgari să mâncăm o porţie de scoici că e mai ieftin!