„Telefonul de la recepție“, escrocheria care îi lasă pe turiști fără banii de pe card

O nouă înșelătorie îi vizează pe clienții hotelurilor și totul pare foarte real, așa că trebuie să ai mare grijă!

Este una dintre cele mai perfide escrocherii și mulți dintre cei care nu o cunosc cad victimele unei scheme simple și executate perfect. Când te cazezi la hotelul în care ai făcut rezervare, de obicei ți se cere cardul de credit pentru a debita costul camerei, dar acesta nu este reținut de recepționer.

După ce te-ai instalat, hotelul primește un apel telefonic prin care cineva solicită să i se facă legătura cu camera numărul 610, să zicem.

Numărul camerei nu contează, pentru că este ales la întâmplare. Să presupunem că tu ai camera respectivă și primești apelul respectiv. Când răspunzi, persoana care sună îți spune: "De la recepție vă sunăm. Când v-ați cazat a apărut o problemă cu informațiile cardului de credit. Puteți vă rog să-mi citiți numărul cardului și să verificați cele trei cifre de pe verso?".

Fără să suspectezi nimic ciudat pentru că persoana vorbește pe un ton foarte profesional, faci ce ți se cere.
Dar e o înșelătorie! Este un apel din afara hotelului, iar hoții se dau angajați ai hotelului sunând la întâmplare și cerând datele cardului, avertizează site-ul Thinking Humanity. Chiar dacă apelurile infractorilor nu dau mereu roade, e suficient ca aceștia să nimerească o persoană naivă sau nefamiliarizată cu serviciile hoteliere pentru a intra în posesia unor date confidențiale.

Reține că în nicio împrejurare nu este normal să ți se solicite astfel de informații telefonic.

Iar dacă primești un astfel de apel în timp ce călătorești, oricât de convingător și de sigur pe el ar fi cel care spune că sună din partea hotelului, spune-i că vei merge la recepție pentru a lămuri situația.

Și chiar trebuie să faci asta pentru a fi sigur că nu ești ținta unei înșelătorii. Dacă totul este în regulă, înseamnă că hoții au încercat să-ți afle datele cardului pentru a-ți sparge contul bancar.


Foto: Hepta