Cercetarea locală vine în completarea primului studiu „Life at Home Report” (http://lifeathome.IKEA.com/) derulat de compania IKEA în 2014. „Life at Home Report” este o cercetare despre cum arată viața de zi cu zi acasă în diferite zone ale globului, iar prima ediţie a avut în centrul atenţiei dimineţile oamenilor din 8 capitale importante: Berlin, Londra, Moscova, Mumbai, New York, Paris, Shanghai și Stockholm.
„Ne interesează modul în care oamenii își petrec timpul acasă tocmai pentru că ne dorim să obținem informații care se ne ajute să le oferim soluții pentru o viață de zi cu zi mai bună”, a declarat la lansarea studiului Mikael Ydholm, research manager IKEA Group.
Revenind la bucureşteni, cele mai importante rezultate ale studiului sunt:
Bucureștenii sunt matinali
• Bucureștenii se trezesc mai devreme decât alți europeni din capitalele incluse în studiu (75% se trezesc la 7:00 sau mai devreme și 94% dintre ei se trezesc înainte de ora 9:00)
• Aproape jumătate consideră că sunt persoane matinale
• Cu toate că sunt matinali, 69% apasă butonul de snooze al telefonului cel puţin o dată
• 4 din 10 bucureșteni se simt foarte creativi dimineața, la scurt timp după trezire, cel mai ridicat procent dintre ţările europene participante
• Timpul petrecut de la trezire până la plecarea de acasă este de 1 oră și 21 de minute, mai puțin decât media celorlalte orașe din cercetare, care este de 1 oră și 37 de minute
Aspectul este important
· Bucureștenii petrec în medie 13 minute în fiecare dimineață pentru a se aranja (16 minute femeile , 11 bărbaţii) şi 6 minute pentru a alege cu ce să se îmbrace
· Majoritatea femeilor îşi rezervă timp dimineaţa pentru machiaj şi coafat.
• 8 din 10 bucureşteni se simt încrezători atunci când pleacă de acasă, cel mai mare procent din toate orașele analizate; bărbaţii se simt însă mai încrezători decât femeile (84% faţă de 74%)
Momente de meditație
• 53% dintre bucureșteni cred că este important să îşi ia câteva minute dimineața pentru a reflecta asupra zilei care urmează, însă doar 15% fac acest lucru. Cele mai întâlnite activități asociate cu meditația sunt dușul (39%) și ascultatul muzicii (36%)
Importanța micului-dejun
• 80% cred că servirea micului dejun în dimineţile din timpul săptămânii este importantă pentru o stare de bine
• Totuşi, doar 51% dintre bucureşteni iau micul dejun acasă în timpul săptămânii, mai puţin ca în celelalte capitale (62%)
• 41% folosesc telefoane/tablete/computere în timp ce iau micul dejun, iar 37% se uită la televizor
Timpul petrecut alături de cei dragi
• 45% dintre bucureştenii care locuiesc împreună cu un partener obişnuiesc să îl îmbrăţişeze sau să îl sărute în dimineţile din timpul săptămânii
• 82% dintre bucureştenii care au copii cred că este important să îi îmbrăţişezi sau să îi săruţi dimineaţa, însă doar 41% o fac
• Părinții bucureșteni folosesc telefoanele mobile și computerele mai mult în timpul săptămânii: 44% folosesc tehnologia zilnic și 63% dintre părinți cred că este important pentru starea lor de spirit
• Doar 9% dintre părinţii bucureşteni se joacă alături de cei mici în dimineţile din timpul săptămânii. În schimb, 81% spun că este important pentru starea lor de spirit
Productivitatea matinală
• 20% dintre bucureşteni sunt de părere că dimineţile sunt cele mai stresante perioade ale zilei
• 7% dintre bucureștenii care lucrează sau studiază au obiceiul de a lucra frecvent dimineața, acasă – un procent mai mic decât media celorlalte orașe (10%)
• 45% dintre bucureștenii care lucrează sau studiază au lucrat la un moment dat la biroul de acasă, 27% la masa de la bucătărie și 26% din pat. Din fericire, doar 13% au lucrat în baie în timpul săptămânii
• 50% dintre studenţii bucureşteni au lucrat din pat în dimineţile din timpul săptămânii
Pregătirea pentru o nouă zi
• Nouă din zece bucureşteni se pregătesc pentru dimineaţă cu o seară înainte. Înainte de culcare, cel mai mult îi stresează trezirea de a doua zi și, mai ales, faptul că s-ar putea să nu audă alarma
• 64% dintre bucureşteni fac duş sau baie seara
*Metodologie
Datele au fost obținute prin intermediul unui chestionar online distribuit prin e-mail către un eșantion reprezentativ de vârstă și sex la nivel național. În București, au răspuns 1.022 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani. Grupele de vârstă au fost alese pentru a păstra caracterul unitar al studiului în toate orașe, în care media de vârstă pentru pensie este de 60 de ani. În plus, metodologia de cercetare a fost aleasă în funcție de stilul de viață al consumatorilor din mediul urban, care sunt conectați la internet.
Cercetarea a fost realizată în octombrie 2014 în colaborare cu agenția de business intelligence United Minds.