Voluntarii pot ajuta beneficiarii din imediata proximitate cu trei tipuri de servicii:
- procurarea de alimente
- cumpărarea de medicamente
- plimbarea animalului de companie.
Astfel, prin accesarea unei platforme prietenoase, beneficiarii vor putea să rămână acasă, în siguranță.
Ajutorul oferit de un voluntar din imediata sa vecinătate (rază de 1 km până la 5 km), identificat în prealabil prin poză de profil și date personale, are capacitatea de a spori gradul de încredere al beneficiarului.
Prin utilizarea platformei Vecinultau.ro se poate descentraliza sistemul de preluare a comenzilor prin servicii de tip call-center și de livrare prin voluntari care, de regulă, trebuie să parcurgă distanțe mari de la magazine la beneficiari. Astfel, faptul că voluntarii pot face și livra cumpărăturile în imediata lor vecinătate (de la magazinul din colț) diminuează traficul și expunerea socială, care ar putea spori riscul de contaminare.
Acoperire geografică Serviciile voluntarilor înscriși pe platforma Vecinultau.ro sunt DISPONIBILE ÎN TOATĂ ȚARA, inclusiv la nivelul micilor comunități, unde inițiativele civice de ajutorare a persoanelor vulnerabile de obicei nu ajung.
Serviciile de punere în legătură sunt GRATUITE
Costul alimentelor și al medicamentelor este cel de pe bonul de casă. Plimbarea animalului de companie este gratuită.
Beneficiarii sunt oameni din grupurile vulnerabile – seniori de peste 65 de ani, persoane cu dizabilități, familii monoparentale etc – aflați în dificultate/imposibilitate de a se deplasa pentru a își face cumpărăturile de alimente și de medicamente sau fără posibilitatea de a plimba animalul de companie.
Voluntarii sunt persoane fizice care îndeplinesc anumite condiții, ONG-uri, instituții, municipalități care vor să își ajute vecinii, concetățenii din categoria de beneficiari.
Mod de funcționare
Beneficiarii pot identifica online pe hartă voluntarii din imediata lor vecinătate – pe o rază de la 1 km până la 5 km - și le pot solicita direct ajutorul, având acces rapid și ușor la datele lor de contact – adresă de email, telefon.
De asemenea, rudele sau prietenii aflați în alte localități/străinătate și care sunt în imposibilitatea de a ajuta persoanele din categoriile de beneficiari descrise anterior, pot lua legătura cu voluntarii din vecinătatea persoanelor în nevoie, pentru a le acorda asistență.
Voluntarii vor putea descărca și printa un afiș, pe care să îl completeze cu date lor de contact și pe care să îl lipească în zona geografică pe care o “deservesc”, facilitând astfel beneficiarilor, care nu sunt conectați la internet, accesul la informații.
Condițiile concrete cu privire la lista de cumpărături, prețuri; predarea/preluarea cumpărăturilor; metoda de plată vor fi stabilite DIRECT între beneficiari și voluntari.
Toți participanții se obligă să respecte regulile de igienă, de distanțare socială și de mobilitate recomandate pe perioada pandemiei de COVID-19 și impuse de platformă.
Posteaza comentariu