AVON lansează inițiativa globală “IZOLATE, DAR ÎMPREUNĂ” pentru a susține victimele violenței domestice, amplificată zilele aceastea de izolarea alături de agresori.
O parte din donația globală va merge și către organizații și proiecte de sprijinire a victimelor violenței domestice din România.
Fundația AVON donează 1 milion de dolari la nivel global organizațiilor non-guvernamentale care sprijină victimele abuzului în familie pentru continuarea serviciilor de consiliere și adăpost în contextul pandemiei de coronavirus. Donația face parte dintr-o inițiativă globală Avon în sprijinul femeilor care se confruntă cu un risc crescut de violență domestică în această perioadă, pe fondul izolării la domiciliu chiar cu agresorul. O parte din donația globală va merge și către organizații și proiecte de sprijinire a victimelor violenței domestice din România, pe care AVON România le-a sprijinit și în trecut, prin programe de finanțare.
VIOLENȚA DOMESTICĂ ÎN CONTEXTUL PANDEMIEI
Organizațiile pentru femei din întreaga lume trag un semnal de alarmă asupra creșterii cazurilor de violență în familie, prin raportare la înmulțirea cererilor de servicii de asistență. Date din China indică o creștere de trei ori a cazurilor raportate în februarie, comparativ cu anul precedent.
În România, încă nu există raportări oficiale de la începutul măsurilor de izolare, dar experții din organizațiile neguvernamentale se așteaptă ca numărul cazurilor să crească și la noi .. În prima jumătate a anului 2019, conform datelor de la Inspectoratul General de Poliție al României, pe cobținute de Centrul Filia, la nivel național cca 64 de persoane erau agresate zilnic, iar în total au fost înregistrate 11,627 victime ale violenței domestice, în perioada ianuarie – iunie 2019.
“Violența domestică s-a bazat dintotdeauna pe izolare ca parte a mecanismului de dominație pus în mișcare de agresor. Pe timpul pandemiei, când majoritatea oamenilor sunt izolați în casele lor, violența domestică nu dispare miraculos. Dimpotrivă, este probabilă o creștere a situațiilor conflictuale în familie, mai ales că tot mai mulți oameni resimt furie, panică, nesiguranța zilei de mâine. În lipsa unor deprinderi sănătoase de gestionare a furiei, riscul de comportament violent crește. Și la celălalt capăt e dublat de un context de vulnerabilitate sporită a victimelor, din cauza distanțării sociale.
CAMPANIA IZOLATE, DAR ÎMPREUNĂ
Pe lângă suportul financiar oferit organizațiilor non-guvernamentale, Avon lansează campania “IZOLATE, DAR ÎMPREUNĂ”, un efort de comunicare la nivelul reprezentanților, clienților și comunităților din întreaga lume. Acesta constă în informarea publicului cu privire la problema violenței domestice, îndrumarea victimelor către organizațiile care le pot oferi ajutor și consiliere, dar și identificarea și sprijinirea persoanelor aflate în situații de risc.
„Violența domestică este deja o epidemie care se ascunde în spatele ușilor închise. Precum virusul Covid-19, și abuzul domestic este un ucigaș tăcut. O consecință neintenționată a măsurilor de izolare necesare pentru combaterea Coronavirusului îi obligă pe femeile și copiii vulnerabili să rămână blocați în casă împreună cu agresorul. Prin intermediul rețelei noastre de peste 5 milioane de reprezentanți și a acoperirii digitale la nivel global, vrem să ne asigurăm că cei aflați în situații dificile știu că nu sunt singuri.
Cea mai recentă contribuție de 1 milion de dolari se bazează pe un angajament de 15 ani al Fundației Avon de a ajuta la oprirea violenței împotriva femeilor. Inițiativa face parte din promisiunea Avon și a Fundației Avon de a dona 10 milioane de dolari în 2020 pentru organizații de caritate care sprijină sănătatea și bunăstarea femeilor. Până în prezent, Avon și Fundația Avon au donat peste 80 de milioane de dolari ONG-urilor care luptă împotriva violenței domestice și vor continua să susțină eforturile acestora.
De 130 de ani, Avon reprezintă femeile, oferind produse inovatoare de înaltă calitate, care sunt vândute în primul rând femeilor, prin intermediul femeilor. Milioane de reprezentanți independenți de vânzări din întreaga lume comercializează branduri iconice Avon precum Avon Color și ANEW prin intermediul rețelelor lor sociale, construind propriile lor afaceri de frumusețe, full-time sau part-time. Avon oferă încredere femeilor, sprijină spiritul antreprenorial și bunăstarea și a donat peste 1 miliard de dolari cauzelor femeilor prin Avon și Fundația Avon. Aflați mai multe despre Avon și produsele sale pe www.avonworldwide.com.
Fundația Avon pentru Femei se angajează să susțină problemele care contează cel mai mult pentru femei. De la înființarea sa în 1955, Fundația Avon a promovat sau a sprijinit activități caritabile, științifice, educaționale și umanitare, cu un accent deosebit pe activități care îmbunătățesc viața femeilor și a familiilor acestora. Până în 2018, Avon Products, Inc. și Fundația Avon au contribuit cu peste 1 miliard de dolari în peste 50 de țări. Astăzi, programele Avon privind cauzele globale se concentrează asupra conștientizării și prevenirii cancerului de sân prin programul Avon împotriva cancerului de sân și pentru încetarea violenței asupra femeilor.