Școala Aristotel, învățământ la standarde de excelență

“Supradotat este fiecare copil obișnuit, căruia i-a fost evaluat corect potențialul”, spune profesorul Florin Colceag, coordonator al nou inauguratei școli Aristotel, prima instituție de învățământ primar din România care aplică principiile “gifted education”, un sistem elaborat de psiho-pedagogul american Joseph Renzulli și perfecționat de Roven Feuerstein, savant de origine română, nomnalizat în anul 2011 la Premiul Nobel pentru Pace.
Președinte al fundației IRSCA Gifted Education, o organizație parteneră UNESCO și membră a celor mai prestigioase federații profesionale internaționale, precum World Council for Gifted and Talented Children sau European Council for High Ability, matematicianul și psihopedagogul român Florin Colceag, profesor cu peste 20 de ani de strălucită carieră, evaluează aptitudinile celor care aleg școala Aristotel din Mogoșoaia, pentru a decide apoi o formulă personalizată de educație, astfel încât potențialul natural al unui copil să poată fi fructificat la maximum. 

Pentru stabilirea stilurilor optime de învǎțare și educare, copiii sunt evaluați potrivit celor mai performante teste de aptitudini omologate de cele mai prestigioase instituții de învățământ internaționale. Pentru a se stabili orizontul de preocupari ale copiilor, se monitorizeazǎ inteligența multiplǎ, de la cea lingvisticǎ, logico-matematicǎ, spațialǎ, psihomotorie sau muzicalǎ, până la cea interpersonalǎ și intrapersonalǎ. 

De asemenea, copiilor li se testeazǎ și abilitățile vizual-spațiale, auditiv-secvențiale, kinestetice sau senzitive. “În măsura în care sistemul formal de educație nu mai este compatibil cu lumea contemporană, această formulă educațională, care presupune dezvoltarea inteligenței teoretice deopotrivă cu cea emoțională și cea spirituală, pregătește viitorii lideri ai acestei lumi, personalități capabile să creeze și să se adapteze oricărui sistem”, spune Florin Colceag. 

La Școala Aristotel din Mogoșoaia, fiecare copil este încurajat și impulsionat să gândească liber, să se afirme personal, cu demnitate și integritate și să-și găsească locul, asumându-și o contribuție unică în folosul umanității.
Educația copiilor supradotați nu este una elitistă, nu se adresează unui procent redus din educația școlară, ci, prin programele de acumulare, accelerare și îndrumare, sunt promovate, formate și dezvoltate abilitățile naturale și potențialele tuturor categoriilor de copii.

TAXA LUNARĂ REPREZINTĂ DOAR COSTURILE DE ȘCOLARIZARE

Aflată în cel de-al treilea an de la înființare, Școala Aristotel, cu clasele I-IV, s-a mutat recent într-o clădire nouă, în Mogoșoaia. Sălile de clasă sunt complet renovate și dotate cu toate accesoriile necesare dezvoltării cunoștințelor teoretice, creative și spirituale ale unui copil, respectând principiile “gifted education”, normele în vigoare pentru sistemul național de învățământ și nevoile de confort ale cursanților. 

Pentru că inițiatorii acestui proiect își asumă misiunea de a servi interesul public, copiii înscriși la Școala Aristotel vor plăti lunar doar costurile de școlarizare și masă, respectiv 1200 de lei. 

Coordonatorul Școlii Aristotel este psihopedagogul Florin Colceag, matematician și profesor cu 20 de ani de experiență în educația copiilor supradotați și în antrenarea copiilor olimpici la matematică, cu care a obținut peste 80 de medalii de aur la competiții internaționale de matematică. Florin Colceag este reprezentant în România al organizației World Council for Gifted and Talented Education. 

Profesorii Școlii Aristotel sunt experți formați în sistemul formal de învățământ, care au urmat cursuri de specializare sub îndrumarea profesorului Florin Colceag.
Școala funcționează în baza legii 17/2007, privind educaţia tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă.

FLORIN COLCEAG, UN SAVANT RĂSPLĂTIT CU ZECI DE MEDALII INTERNAȚIONALE

Președinte al organizației IRSCA Gifted Education, Florin Colceag are două decenii de experiență în educația copiilor supradotați. Cele peste 60 de medalii de aur câștigate la competițiile internaționale de matematică îl îndreptățesc să judece evoluția învățământului românesc în ultimele două decenii.

“Un prim pas al onestitatii este să admitem că până acum educația a fost o furnizoare diverse tipuri de sancțiuni și bonificații, de la note și diplome, la premii în concursuri școlare. Acest sistem și-a dovedit ineficiența, iar dezastrele evocate în fiecare an la examenul de Bacalaureat nu sunt singurul indiciu în acest sens. Procentul mare al celor care nu reușesc să se integreze, să-și găsească sau să-și creeze propriul loc după procesul de școlarizare ar trebui să fie un semnal de alarmă. Școala trebuie să înceapă să fie o furnizoare de programe de formare a personalității, de creștere a valorii personale a copiilor. Veștile sunt bune, pentru că au apărut modele de organizare care, o dată puse în practică, vor însănătoși întregul sistem de învățământ românesc. Sigur, nivelul de performanță nu se va atinge dacă în sistem rămân profesori care ar putea face orice altceva, să vândă la aprozar de exemplu, profesori care nu au vocație.
La școala Aristotel sunt respectate principiile modern de dezvoltare a personalității unui individ, iar cadrele didactice sunt specializate în acest tip de educație”
, explică profesorul Florin Colceag.

“GIFTED EDUCATION”, UN PROGRAM ADRESAT TUTUROR COPIILOR

Conceptul, având ca principiu educația de excelență, a fost introdus începând din 1984 în Statele Unite, după care a fost asimilat internațional la toate nivelurile, de la grădinițe și școli primare până la universități și programe doctorale. Principiile acestui tip ce educare au fost formulate de psihologul american Joseph Renzulli, profesor și cercetător la Universitatea din Connecticut, membru al Asociației Americane a Psihologilor și director al Centrului Național American pentru cercetări în Supradotare și Creativitate (National Research Center on the Gifted and Talented). 

Numit "Schoolwide Enrichment Model", noul concept ia în considerare faptul că dezvoltarea capacităților științifice depinde în primul rând de determinările individuale, ca și de potențialul intelectual sau de creativitate, de motivația intrinsecă, de curiozitatea cognitivă și preocupările pentru un domeniu specific. Copiii sunt evaluați pentru a li se stabili un parcurs personalizat de educare, apoi evaluarea progresului se face pe nenumărate direcții, înglobate în teoriile lui Renzulli în formula simplǎ a celor trei cercuri: inteligența, creativitatea și atingerea țelurilor propuse. 

Cercetările lui Joseph Renzulli au fost continuate de savantul născut la Botoșani, în România, Reuver Feuerstein, nominalizat în anul 2011 la Premiul Nobel pentru Pace pentru merite deosebite în aplicarea principiilor educaționale în beneficiul a sute de mii de copii și adulți din întreaga lume. 

Potrivit cercetorilor lui Feuerstein, inteligența nu este fixă, ci mobile, și poate fi modificată prin intervenții mediate.
Mai bine de 50 de ani, teoriile lui Feuerstein au fost aplicate atât în școli, cât și în clinici la nivel internațional. Mai mult de 80 de state din lume și-au însușit, în programe guvernamentale, aceste tehnici.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod