Topul 100 „Cool Brands” a fost realizat de 66 de formatori de opinie şi trendsetteri români. Lista iniţială a cuprins 300 de branduri, selectate în urma cercetării şi documentării în publicaţii sau social media. Conform revistei Forbes România, selecţia formatorilor de opinie, intervievarea acestora, analiza şi interpretarea rezultatelor a fost realizata de ANTZ, agentie de coolhunting.
Cei 66 de formatori de opinie au ales 10 branduri/categorie, în ordinea crescatoare privind factorul „cool” pe care acestea îl deţin din punctul lor de vedere.
Printre cele mai cool branduri, alături de smart, se mai numără Dior, Valentino, Starbucks, Ikea, Librăriile Cărtureşti, Harley-Davidson, OMV, Createur5dEmotion, Clinica Regina Maria sau Plafar.
În perspectiva celor de la Forbes, factorul “cool” este prin excelenţă subiectiv şi personal. Formatorilor de opinie nu li s-a dat o definiţie precisă a termenului, dar au fost rugaţi să pornească de la următoarele criterii: inovaţie, stil, originalitate, autenticitate, dezirabilitate şi unicitate.