Agenţia de publicitate Ogilvy a creat, pentru o campanie în numele companiei de băuturi Schweppes, o rochie sensibilă la atingere care a urmărit cât de des - şi cu ce intensitate - au fost atinse, în medie într-o noapte, femeile într-un club din Brazilia.
Obiectivul este de a le prezenta această problemă bărbaţilor care au menţionat în interviuri preliminare că hărţuirea nu reprezintă o problemă majoră pentru femeile care merg în cluburi.
În cadrul proiectului "The Dress for Respect", cercetatorii au realizat o rochie în care au incorporat senzori care au urmarit atingerile, dar şi intensitatea cu care au fost făcute.
Trei femei care purtau rochia inteligentă au fost trimise la o petrecere. Pe parcursul nopţii, în video poate fi observată o hartă cu lumina/căldura care se aprinde constant în zonele în care sunt atinse femeile: partea inferioară a spatelui, spatele şi braţele. Imaginea vizuală este suprapusă peste momentele în care femeile le cer bărbaţilor să nu fie atinse.
În doar patru ore, femeile au fost atinse de 157 de ori, relatează agenția de presă Ferrari.
Mai târziu, bărbaţii din imagini au fost invitaţi să vadă rezultatele experimentului. Cei mai mulți au fost surprinşi de efectele rochiei-inteligente, mai ales că înainte de experiment ei anunţaseră că nu consideră că femeile sunt hărţuite.
Foto: Hepta