Femeile care pun poze sexy pe Facebook sunt considerate mai puţin competente

Fotografiile de pe Facebook le defavorizează pe tinere, relevă studiul citat


Pentru acest studiu, la care a participat şi Eileen L Zurbriggen de la Universitatea din California, Daniels a creat două conturi fictive pe Facebook pentru o tânără în vârstă de 20 de ani, cu numele Amanda Johnson.

Distribuirea acestor fotografii sexy în mediul online au consecinţe mai mult negative decât pozitiveElizabeth Daniels
În ambele cazuri, Amandei îi plăceau cântăreţi precum Lady Gaga, cărţi ca "Twilight" şi filme precum "The Notebook", adecvate pentru vârsta ei.

Singura diferenţă între cele două conturi o reprezenta fotografia principală a paginii sale personale. Fotografiile publicate aparţineau unei tinere care a acceptat ca acestea să fie folosite pentru experiement.

În fotografia sexy, "Amanda" poartă o rochie de culoare roşie scurtă şi o jartieră vizibilă. În poza decentă, acesta este îmbrăcată cu o pereche de blugi, un tricou, iar în jurul gâtului are prinsă o eşarfă, care îi acoperă pieptul.

La realizarea acestui studiu au participat 58 de adolescente, cu vârste cuprinse între 13 şi 18 ani, şi 60 de femei tinere, cu vârste cuprinse între 17 şi 25 de ani, notează site-ul citat de Mediafax. Acestora li s-a arondat aleatoriu unul dintre cele două conturi ale Amandei şi ele au fost puse să răspundă la o serie de întrebări privind profilul pe care l-au accesat.

Participantele au fost rugate să aprecieze atractivitatea fizică şi socială a Amandei şi să îi evalueze competenţa pe o scară de la 1 la 7, unul fiind punctul cel mai scăzut.

În toate cele trei zone analizate, contul decent a primit un scor mai mare, cele care au văzut fotografia de profil considerând că Amanda este drăguţă, ar putea fi o prietenă bună, dar este şi competentă să rezolve o problemă.

Cea mai mare diferenţă s-a înregistrat în sectorul privind competenţele, fapt care sugerează că aptitudinile femeilor tinere sunt considerate mai scăzute ca urmare a fotografiilor sexy publicate, a explicat Daniels.

Studiul a fost publicat în Psychology of Popular Media Culture.


Foto: Hepta

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod