Zboară, nu păşeşte. E înconjurată de tinere balerine care sunt în repaus în acea poziţie graţioasă, pe poante, cu piciorul drept îndoit peste stângul. Mâinile lor formează o inimă deasupra capului. Sala e mângâiată de sunetul muzicii care îmbracă plutirea balerinei Alina Cojocaru. Nimeni nu respiră. Aşteaptă ca ea să atingă podeaua. Nu se aude nimic, pasul ei e doar o şoaptă înghiţită de un acord de vioară.
”Managementul Operei Naţionale din Bucureşti a interzis accesul celebrei balerine Alina Cojocaru şi a coregrafului Johan Kobborg în interiorul instituţiei”, scrie un intro sec dintr-un articol publicat de cotidianul american ”Washington Post” în data de 26 aprilie.
În urma acestui conflict, ministrul Culturii Vlad Alexandrescu a fost demis. În locul lui a venit doamna Corina Şuteu care a propus-o în poziţia de director interimar al instituţiei pe Beatrice Rancea, fostă directoare la Opera din Iaşi, dar nu a fost făcută nicio numire. Dar tensiunile nu s-au stins. Mai mulţi angajaţi ai Operei Naţionale din Bucureşti nu sunt de acord cu revenirea lui Johan Kobborg şi a Alinei Cojocaru.
© Copyright: MEDIAFAX
Doar banii pot rezolva criza de la Operă. De ce-i susţin dansatorii pe Alina şi pe Johan?
Alina Cojocaru şi Johan Kobborg au făcut minuni la ONB, dar minunile ţin puţin. Ce cred balerinii Amy Bale, Australia, Dawid Trzensimiech, Polonia şi Răzvan Cacoveanu, România despre situaţie şi cum îi afectează
Posteaza comentariu