© Copyright:
Ce fac consumatorii români pentru un stil de viață sustenabil?
Unilever lansează rezultatele după 2 ani ale Planului Unilever pentru un Stil de Viață Durabil, împreună cu rezultatele unui studiu local despre ce fac românii pentru a avea un stil de viață sustenabil. Compania a obținut rezultate foarte bune pe toți cei trei piloni ai Planului pentru un Stil de Viață Durabil: îmbunătățirea sănătății și a bunăstării a peste un miliard de oameni, procurarea în proporție de 100% de materii prime sustenabile și înjumătățirea impactului asupra mediului a produselor noastre, de-a lungul întregului lanț valoric.
Îmbunătățirea sănătății și a bunăstării. Unilever a ajuns la peste 224 de milioane de oameni prin campanii de încurajare a spălatului pe mâini cu săpun, prin furnizare de apă potabilă, promovarea igienei orale și creșterea stimei de sine a consumatorilor prin Campania Dove „Descoperă Frumusețea”.
În România, Domestos, în parteneriat cu Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, a continuat proiectul educațional „Igiena acasă și la școală”. Proiectul a început în 2010 și a fost implementat în peste 630 de școli, ajungând la 100.000 de copii, 2.000 de profesori și peste 70.000 de părinți. Totodată, Unilever s-a alăturat și anul acesta programului “Și Eu Trăiesc Sănătos”, dedicat combaterii obezității infantile, implicând, din 2010, 79.500 de copii, 3.000 de educatori și peste 160.000 de părinți.
Prezent pe piața din România din 2007, Becel a lansat în 2013 o nouă variantă cu un profil nutrițional mai bun, cantitatea de grăsimi saturate din produs fiind redusă cu până la 25% față de rețeta anterioară. Astfel, produsul contribuie și mai mult la menținerea sănătății inimii și a unui nivel normal al colesterolului. De asemenea, nivelul sării din sortimentele Delikat condimente universale a fost redus cu 10%, iar Knorr Legume in Bucate are un conținut scăzut de sare (28%).
Una dintre marile provocări rămâne aceea de a încuraja consumatorii să utilizeze produsele într-un mod sustenabil acasă. Cea mai mare parte a amprentei asupra mediului a produselor Unilever - 68% - vine din modul în care consumatorii gătesc, spală și curăță cu produsele companiei. Peste o cincime din persoane declară că alocă mai mult de 15 minute unui duș, potrivit unui sondaj realizat de Unilever South Central Europe in luna mai, 2013. Pentru cei mai mulți respondenți (44%) durata medie a unui duș este de 10 -15 min.
O mare parte din respondenți (42%) nu iau în calcul reducerea timpului alocat unui duș, deoarece aceștia consideră că, deși petrec chiar mai mult de 15 minute la un duș, nu consumă la fel de multă apă ca în cazul în care ar alege să facă o baie. Studiile Unilever UK privind timpul petrecut la duș (Unilever „Sustainable Showering Study”, lansat în noiembrie 2011) arată că un duș de 8 minute utilizează la fel de multă apă ca o cadă de baie, iar un duș de 8 minute în care apa curge continuu consumă de două ori cantitatea de energie și apă a unei căzi de baie.
Aproximativ 42% dintre respondenți aruncă frecvent (săptămânal sau zilnic) la gunoi mâncarea consumată acasă, în timp ce doar 10 % au declarat că nu aruncă niciodată mâncarea.
56% dintre respondenți au declarat că nu acordă importanță dacă ambalajul este prietenos cu mediul, atunci când achiziționează un produs de larg consum. Majoritatea respondenților - 68% - declară ca sunt influențați în decizia de cumpărare dacă brandul are și o misiune socială, în condițiile în care prețul și calitatea nu diferă de cele ale produselor similare. Sondajul „Ce fac consumatorii români pentru un stil de viață sustenabil?” s-a desfășurat online în perioada 13 – 17 aprilie 2013 pe un eșantion de 6.308 respondenți cu vârsta peste 18 ani.
Posteaza comentariu