Copilotul a ignorat apoi apelurile repetate ale turnului de control şi alarmele declanşate în avion.
Astfel, "copilotul, printr-o abţinere voluntară, a refuzat să deschidă uşa cabinei de pilotaj comandantului de bord şi a acţionat butonul de reducere a altitudinii pentru un motiv necunoscut, dar care poate fi interpretat drept o intenţie de a distruge acest avion", a apreciat procurorul din Marsilia.
Avionul Airbus A320 al companiei Germanwings, având la bord 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului, s-a prăbuşit marţi dimineaţă într-o zonă muntoasă din sudul Franţei.
Datele înregistrate de cutia neagră par să adâncească şi mai mult misterul care înconjoară acest accident şi nu oferă indicii cu privire la condiţiile sau activitatea pilotului care a rămas în carlingă.
Coborârea de la 11.500 de metri în aproximativ zece minute a fost alarmantă dar suficient de graduală pentru a indica faptul că avionul Airbus A320 nu a fost avariat în mod catastrofal. În niciun moment în timpul coborârii nu a existat un dialog între carlingă şi controlorii de trafic aerian sau un alt semnal de urgenţă.
Cauza prăbușirii acestui avion seamănă foarte mult cu principala ipoteză privind dispariția avionului companiei Malaysia Airlines. Pe data de 8 martie 214, zborul MH370 a încetat orice contact cu controlorii de trafic aerian la o oră după ce a decolat de la Kuala Lumpur. Aeronava şi-a schimbat în mod radical planul de zbor, virând către vest, în contextul în care se îndrepta către Beijing. Nicio urmă a avionului nu a fost găsită. Pe baza unor date de satelit, anchetatorii apreciază că Boeingul de tip 777 a zburat către sudul Oceanului Indian, unde s-a prăbuşit după ce s-a terminat carburantul. Anchetatorii bănuiesc că la originea acestui incident neobișnuit s-ar afla decizia piloților de a întrerupe comunicațiile cu solul și de a prăbuși aparatul.
Foto: Hepta
Posteaza comentariu