De ce nu mai avem Operă
Ministrul Culturii, Vlad Alexandrescu, a schimbat în ultimele săptămâni nu mai puţin de patru directori ai Operei: George Călin, Tiberiu Soare, Vlad Conta şi din nou George Călin, demis de către Ministerul Vlad Alexandrescu, joi, 21 aprilie, la solicitarea angajaţilor ONB care au protestat faţă de repunerea în funcţie la Operă a unui management corupt. În plus, mai multe spectacole de săptămâna trecută de la Operă au fost anulate.
Disensiunile nu au ajuns la capăt nici în prezent, sperându-se că prin negocierile de marţi după amiază, prezidate de Vasile Dâncu, neînţelegerile între cele două tabere, o parte a corpului de balet al ONB care l-a susţinut pe coregraful Johan Kobborg şi, pe de altă parte, angajaţii români ai ONB, dintre care artişti lirici dar şi balerini care îl susţin pe dirijorii Tiberiu Soare şi Vasile Conta la conducerea Operei, să fie stinse în urma unei decizii favorabile.
Alina Cojocaru şi Johan Kobborg sunt trataţi acum ca inamici şi "exilaţi" în afara "cetăţii". Dar alungarea lor nu va aduce pacea.
În condiţiile în care Ministrul Culturii nu este în stare să facă ordine în haosul de la Operă, vicepremierul Dâncu trebuie să ia o decizie dificilă şi să şi-o asume. Conflictul secesionist a ajuns în punctul culminant, iar cele două tabere se situează pe poziţii incompatibile: unii vor salarii mai mari doar pentru că sunt angajaţi şi cer agresiv plecarea străinilor, ca în anii '90, ceilalţi vor răsplată pe măsura contribuţiei la actul artistic şi a pasiunii puse în slujba acestuia. Un adevăr supărător tronează asupra acestei situaţii de neînţeles: Opera Naţională nu mai funcţionează.
Foto: Mediafax
Comentarii (2)
Nu e acelasi lucru! Chiar ar merita sa nu mai fie primita pe acolo!
În urmă cu nişte decenii, prin 1959, sopranei Ileana Cotrubaş - proaspă absolventă a conservatoriului Ciprian Porumbescu i s-a refuzat un post la Opera Română. La repartiţia guvernamentală a primit CU INDULGENŢĂ un post la Teatrul de Operetă. Şi... care a fost urmarea? A plecat din ţară, a fost primită la Opera din Viena şi s-a afirmat pe marile scene ale lumii, devenind o soprană de renume internaţional. Poate că dacă atunci, la absolvire ar fi rămas în ţară, ZBORUL ei ar fi fost frânt. De intrigi, invidii, interese, nonprofesionalism, VIESPARUL TIPIC societăţii româneşti. Continuaţi tot aşa voi antislujitori ai artei, ai intereselor României şi tare curând dezastrul va fi complet. În toate domenile în care cei din vârful piramidei sunt obligaţi să plece din ţară pt. a se realiza. Vor rămâne doar GUNOAIELE. Biet popor
Posteaza comentariu