Un accident despre care reprezentanții Poliției Rutiere susțin că este cel mai grav înregistrat vreodată în România a paralizat circulația pe Autostrada București-Constanța și s-a soldat cu trei morți și peste 60 de răniți grav sau ușor. Totul s-a întâmplat pe o ceață lăptoasă din cauze care sunt încă anchetate de polițiști, chestiune care mă face să am încă rezerve legate de vinovați și de scenariul care a dus la carambolul în care au fost afectate 29 de mașini.
Există specialiști care aruncă vina dintr-o parte într-alta fără să cunoască încă datele exacte ale dezastrului rutier care a avut loc în weekend, iar fără acestea e ușor cam devreme să arăți cu degetul spre potențiali vinovați în condițiile în care mulți au oricum cunoștințe vagi spre nexistente legate de codul rutier și de modul în care un șofer trebuie să acționeze atunci când circulă pe autostradă în ceață densă.
Ce știm însă exact este faptul că în aceste cazuri vina le aparține șoferilor.
Iar dacă disciplina șoferilor români lasă de dorit, modul în care acționează autoritățile pentru a repara asta este și el complet deficitar. Uitați-vă în stânga și-n dreapta în trafic, la semafor, și veți vedea o mulțime de șoferi care nu respectă normele elementare de siguranță, cum ar fi cuplarea centurii, vorbitul la telefon sau poziția corectă la volan care-ți dă ocazia să reacționeze rapid și eficient în caz de accident. E simplul rezultat al multor ani de "relaxare legislativă" în care amenzile pentru lipsa centurii s-au dat ca "soluție mutuală" în cazul în care șoferii au încălcat reguli ceva mai "bănoase", cum ar fi cele de viteză sau de neacordare a priorității. 1.
Purtați centurile de siguranță și obligați-vă pasagerii s-o facă. Știu, nu ți s-a întâmplat niciodată nimic rău. Și știu, există ocazii legendare în care un prieten a scăpat cu viață pentru că a sărit prin parbriz când a fost lovit de altă mașină, iar faptul că n-a purtat centură i-a salvat practic viața.
Ei bine, permite-mi să-ți spun că logica asta falimentară nu-ți cere de mâncare, dar poate să stea imediat după colț, așteptându-te cu o bâtă cu care-ți crapă țeasta de parbriz fix când nu te aștepți. De exemplu, atunci când mergi cu 90 de kilometri pe oră printr-o ceață cu vizibilitate medie și dai brusc de un perete de ceață densă în care nu vezi nici măcar la doi-trei metri în față.
În momentul în care te lovești de mașina din față și n-ai centură, șansele de a plonja prin parbriz și de a rămâne sub formă de poză-ntr-un album sunt masive. Valabil pentru toți pasagerii, indiferent de locul pe care-l au în mașină. Știi, fizica unui impact este complet diferită de logica șoferului de duminică, care în multe cazuri consideră că se poate salva fără probleme dacă se ține de volan, de exemplu. Unii râdeți, știu. Dar alții se miră că spun asta și se pregătesc să combată. Nu tuturor ne-a plăcut fizica la școală.
Posteaza comentariu