15 ani de la primul iaurt Danone fabricat în România

Primele iaurturi Danone au fost produse la București, pe data de 15 mai 1999, sub brandurile Natural și Delicios. Un an mai târziu compania devenea lider de piață în categoria lactatelor proaspete, în România. Astăzi, 1 din 2 iaurturi consumate în România este produs de Danone, iar dobândirea și păstrarea poziției de lider reprezintă în sine o istorie pe care o puteți descoperi aici.
Cu o expertiză internațională de aproape 100 de ani în producerea de iaurturi, lider mondial pe categoria de lactate proaspete, Grupul Danone a demarat investiţia în Romania, în 1996, prin achiziţia fostei unităţi Mioriţa Fundeni, care nu mai funcționa la acel moment. Fabrica din București a fost apoi reabilitată şi echipată cu linii moderne de fabricaţie, integrate într-un sistem automat de programare, operare şi control al proceselor de fabricaţie. Investiția inițială a fost de 18 milioane dolari.

Investițiile în operațiunile din România au continuat de-a lungul celor 15 ani, atingând în prezent peste 300 milioane lei.
Prezenţa Danone în România înseamnă mult mai mult decât procesarea laptelui în iaurt: reprezintă o contribuţie la crearea de noi locuri de muncă, la dezvoltarea fermelor româneşti, la dezvoltarea reţelei logistice – Danone fiind prezent în peste 10.000 magazine din toată țara, la susţinerea proiectelor sociale şi comunitare și contribuții importante prin taxele și impozitele plătite către statul român, care se ridică la 235 milioane lei în ultimii 15 ani (fără TVA).
Prin programele de sprijin pentru micii și marii fermieri, peste 22 milioane lei au fost investite în dezvoltarea producției autohtone de lapte.

În ultimii 15 ani Danone a fost locomotiva dezvoltării categoriei de lactate proaspete în România, prin informare și educație, dar și lansarea de noi game de produse cu valoare adăugată pentru consumator, așa cum sunt: Cremosso, un iaurt foarte cremos și consistent, pe piață din anul 2000, Activia, cu bacterii probiotice, din anul 2001, iaurtul Danonino pentru copii, cu calciu și vitamina D, din 2007 sau OIKOS, iaurt sățios bogat în proteine, în 2013.
“Danone – cred că a fost aici dintotdeauna”, „pentru mine, iaurtul începe cu Danone”, „am crescut cu Danone”  – sunt expresii pe care le-am auzit adesea de la consumatorii de iaurturi și care reflectă istorii personale de viață ce se întind pe o perioadă mai mare de un deceniu.

Compania se mândreşte cu echipa pe care a construit-o de la zero în România și care astăzi numără peste 500 de persoane. Peste un sfert dintre angajaţii firmei din 1999 lucrează încă în companie, în echipa de producţie, laborator, vânzări, financiar, mentenanţă, şoferi pe cisternele de lapte sau manageri proveniți din aceste departamente operative.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod